fredag 19. mai 2017

Scrappe 17. mai bilder

Jeg vet det ikke bare er jeg som synes at det kan være vanskelig å scrappe 17. mai bildene. Men i år så har det bare vært kjempe gøy og enkelt. Riktig nok gjort bildene til sort hvitt bilder. (Jeg elsker sort hvitt bilder, for da står jeg helt fritt til farger og pynt)
Sent på kvelden 17. mai fikk jeg idèen, og da kan jeg sjelden stoppes. Da må det testes med en gang. Jeg tok frem min kjære Gelliplate, rød, hvit og blå maling. Og selvfølgelig et par hvite kartong. Jeg malte direkte på gelliplaten med fingrene. Først det blå korset i flagget, siden det hvite og så det rød. Jeg la oppå en stensil før jeg trykte på den hvite kartongen. 

Resultatet ble denne:


Det er ikke bare jeg som syne Gelliplate er gøy her i huset, så her om dagen så laget datteren min noen ark med ulike trykk. Hun laget bl.a en helt herlig rød side som passet perfekt til LO'n min. Jeg fikk arket og stanset ut mange rød sirkler.  Jeg klippet ut flagget og sydde rundt det med sort maskinsøm. Deretter pyntet jeg litt og til slutt gikk jeg bananas med enamel accent i blått og hvitt. 





Deretter tok jeg vekk stensilen og trykket en ny hvit kartong. 


På dette flagget stemplet jeg med Storyteller/MyaScrap stempelet "Gratulerer - bakgrunn" og embosset det i hvitt. 
De grønne blandene er stemplet på en grønn bakgrunn jeg også har laget med Gelliplate. Tekststripene laget jeg selv og printet ut.






Håper du lot deg inspirere. Husk utfordringen vår her:


Jeg har brukt følgende:
Dina Wakley maling blå Lapis (har ikke den inne akkurat nå)
Enamel Accents hvit og blue ribbon


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com