søndag 2. desember 2018

2. desember

Det er 1. søndag i advent, og det første lyset er tent. Her i huset er det sjeldent at det er samme adventsstaken som blir tatt frem 2 år på rad. Det finnes så altfor mange fine varianter at jeg har ikke klart å holde fast ved den samme. Så får vel heller si at juletradisjonen her i huset blir å finne inspirasjon til en ny  DIY adventsstake for hvert år. 
I år har jeg byttet ut Poscatusjene med melis sprøyteflasker. 


Husene er limt sammen og festet med knekk på et ovalt fat med kant jeg hadde stående i skapet. 
Oppi er det satt 4 flasker som lysene står i, og slik at lysene kommer høyt over all brennbar granbar. 




Det var jo egentlig ikke dette jeg skulle vise dere i dag.... Noen har kanskje fått med dere på Scrappegarasjen sin Snap, at June og Marit har fått julekalender i posten!  Tenkte dere skulle få ta en litt nærmere titt på den her.

Link til hva som er brukt finner dere under bildene.


"Boka" laget jeg med tykk kartong som ble dekket med vanlig gråpapir. Fyrstikkboksene ble dekket med mønsterpapir. Deretter fikk alt et lite strøk med Sparkle Medium.


Tallene er dies hvor jeg brukte en washitape på arket, slik at deler av tallene fikk mønster.


Utenpå er det pyntet med mønsterark og detaljer klippet ut fra noen av arkene (trær og tekst).
Det er brukt en snøfnuggramme fra SnipArt, bånd fra Kort og Godt og God Jul buttons

 







Osteklut



Her og der er det pyntet med et lite tekststempel God Jul fra Storyteller/MyaScrap



Riktig god og kreativ førjulstid!

3 kommentarer:

  1. God førjulstid til dere også :)

    SvarSlett
  2. Denne kalenderen er jo bare såååå fiiiiin!
    Nydelige farger og utført!
    Og adventstaken er også sjarmerende!! God Advent!

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com