torsdag 6. juni 2019

#52withfriends - Selfportrait

Selvportrett - Så var jeg tilbake igjen til malingen og gelliplaten min. Jeg satt og vurderte om jeg for første gang skulle prøve meg på å male et ansikt. Den utfordringen utsatte jeg litt til... Så da gikk jeg heller for å lage en LO med en selfie fra et lykkelig øyeblikk på scrapperommet hvor jeg oppdager at jeg har fått maling i fjeset. 

Jeg startet med en kartong og gelliplaten. Laget bakgrunn på en hel stor kartong. Deretter laget jeg mange ulike trykk på vanlig kopipair i ulike farger. (Disse stegene glemte jeg å ta bilder av. Blir så ivrig....)  

Deretter klippet jeg ut like former fra disse fargerike trykkene og limte dem på rundt omkring på kartongen slik dere ser under.  Jeg stemplet også opp litt sirkler på tissuepaper som ble limt på her og der. 

Så begynte det litt skumle. Man har noen bilder i hodet på hvordan det hele skal bli. Men det er jo ikke sikkert at det alltid går som man vil. Jeg tegnet opp sirkler og begynte å male rundt sirklene med svart maling. Da lurte Marit veldig på hvor dete skulle bære hen.... 




Når sirklene var ferdig malt, så var det det aller gøyeste som gjensto. Drodling og skribling med hvit og svart poscatusj!





Deretter stemplet jeg opp noen blyanter og tekst fra Aall & Create og limte det på sammen med bildet.  Men før det så måtte jeg selvfølgelig splætte med litt hvitt. 
Jeg kuttet siden litt mindre slik at jeg fikk laget en hvit ramme på siden. 






2 kommentarer:

  1. Så stilig!!! likte så godt det du gjorde med svart malingen, denne tips kommer jeg til å ta meg videre. Likte så godt alle detaljer :)

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com