mandag 1. juli 2019

#52withfriends - Love, life and laughter - using a variety of mediums

Når jeg skulle lage noen Gelliprint denne gangen, så hadde jeg lyst til å prøve å lage mine egne stensiler. Jeg fant et gammelt overhead-ark, tegnet litt og lipte ut små kryss og sirkler. Ble ganske fornøyd med resultatet. Det ene trykket brukte jeg til denne oppgaven. 



Man skulle bruke ulike medium. Så jeg begynte med maling på gelliplaten. Deretter fortsatte jeg med litt maling, men da brukte jeg fingre og nok en egenlaga stensil og liten svamp. 


Så var det på tide å bruke et nyt medium. Da tok jeg frem Distress Crayons fargene for å fremheve noe av mønsteret jeg hadde laget. Jeg tegnet rundt og gne litt med fingeren for å ikke gjøre uttrykket så hardt. 



Deretter drodlet jeg litt hjerter og tekts med hvit poscatusj.


Da jeg var fornøyd med bakgrunnen la jeg på litt hvit Heavy Gesso som jeg så laget mønster i med å skrape med en spiss gjenstand. Det ble litt for mye som ble dekket (mangler dessverre bilde her) så jeg brukte en våtserviett til å ta vekk en del.


Til teksten brukte jeg en stensil og skrev ordene Live, Laugh, Love i to ulike nyanser. 
Først en mørk grønnturkis farge og så en lys turkis. Bokstavene ble også til slutt tegnet rundt med en hvit posca-tusj.



Helt til slutt sydde jeg på et hjerte med hyssing fra Kort & Godt som matchet resten av fargene på siden.


Og som du ser her så måtte det litt splætting til også.

Helt til slutt ble siden sydd inn på en av art journalsidene av strie. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com