mandag 14. oktober 2019

To rosa restekort


Jeg er inne i et restepapir-prosjekt der jeg forsøker å komme til bunns i restepapirene mine. Jeg har fortsatt en vei å gå, men det nytter faktiskt. Disse restene av mønsterark som jeg har brukt på disse kortene er noen favoritter som jeg har vegret meg for å bruke fordi de er så fine. Men skal man til bunns i restepapirene, nytter det ikke å tenke sånn. 


Jeg har laget blomster av stempel- og diessettene fra Kort & Godt. De rosa er farget med Distress ink Victorian velvet og Spun sugar. Mønsteret i blomsten er embosset med Frantage Shabby white og på den grå blomsten har jeg brukt Shabby pink. Quilt-diesen fra DieNamics er faktisk ganske genial når man skal bruke opp rester. Gratulerer-diesen er en av nyhetene som Papirdesign kom med nå i høst.
Motivet er fra Kort & Godt og er fargelagt med følgende Copic Markers:
Hår: C5, 7, 9, RV63
Hud: E11, 21, 50, 51, 93
Lepper: E00, 33, R02
Øyne: C7, 9, B23
Genser: RV52, 63, 66, 97 (hjemmelaget), 99
Brun multiliner og hvit gelpen


På innsiden har jeg brukt dies og strikkemønster-stempel fra Papirdesign. Strikkemønsteret på skrivefeltet er stemplet med Versafine watermark stempelpute. Kvadrat-diesene med søm er fra Simple & Basic.


Og slik som jeg lager Quilt-diesen, får jeg alltid tre fordi jeg stanser den ut tre ganger. Så da måtte det jo bli et kort til med ca samme oppsett.


Jeg hadde ikke så masse igjen av den rosa Bazzillen så da ble det et semi-dobbelt kort. På dette kortet måtte jeg også bruke en liten bit av et mønsterark fra Kort & Godt, fordi jeg ikke hadde nok igjen av Maja-arkene.



Her er linker til produktene jeg har brukt:
Distress ink Black Soot
Distress ink Victorian Velvet
Copic Markers (kommer i nettbutikken)

Da ønsker jeg dere en fantastisk mandag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com