fredag 1. november 2019

Nedtelling til desember - 1 av 30



Det har vært noen lange slitsomme måneder med flytting. Men nå er det meste på plass, og jeg kan endelig ta meg tid til å være mer kreativ. Det har jeg gledet meg veldig til, og abstinensene har vært til tider vært store. Spessielt kribla det i fingrene da Birgit Koopsen gikk i gang med en ny GelliArts utfordring i september. Det var så utrolig artig å være med på den i fjor, så da jeg fulgte med på denne så tenkte jeg fort at denne må jeg ta på et senere tidspunkt. Og nå er tiden inne for at jeg skal gjennomføre den! Men en idè kommer sjelden alene....og plutselig hadde jeg delt ideèn med disse jentene i Scrappegarasjen, og så var det plutselig ingen vei tilbake. 

Jeg teller ned i november med å ta en av Birgit Koopsen sin Gelliplate utfordring hver dag, samtidig som minst ett av trykkene jeg lager skal brukes til et julekort! 


I løpet av utfordringen til Birgit Koopsen fikk jeg et veldig godt tips med å få trykket midt på arket. Hun hadde bare lagt en kartongbit under gelliplaten, mens her har jeg laget en ramme med washitapen direkte på underlaget og plassert gelliplaten i midten. Nå kan jeg enkelt sørge for at arket jeg skal trykke nedpå havner innenfor ramma. 


Til alle kortene har jeg brukt gelliplaten 3x5
Jeg har kuttet kartongen i 3 1/2 x 5 1/2 inch


1. Fargene til flagget ditt

Her har jeg brukt et stort snøkrystall som jeg har brukt litt maling på og stemplet ned på plata. Påført litt rødt rundt kantene  med brayeren.  Til slutt påførte jeg hvit maling i et tynt strøk.


Jeg laget også to trykk hvor jeg brukte en av Birgit Koopsen sine Art Printing plater. 




På kortet har jeg brukt en av mine egne bakgrunns julestempler. God jul er også et av mine stempeldesign. Denne herlige anda jeg har blitt så glad i fra AALL & CREATE er fargelagt med ZIG tusjer og kuttet ut med diesen som endelig kom til disse endene. Nisselua har jeg stålet fra Crazy birds til Tim Holtz. Digger det når man kan bruke ting om hverandre. Til slutt så har jeg stanset ut noen små snøkrystaller med en liten snøkrystallpunch, og alle har fått litt glitterlim på seg. 



2 kommentarer:

  1. Så kult! :) Jeg må få somlet meg til å kjøpe en slik gellyplate....det ser så morsomt ut :)

    SvarSlett
  2. Ja, løp og kjøp Tone! Det er kjempe gøy! Dt-May Linda

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com