lørdag 14. desember 2019

Julekalender - 14. desember 2019

Art Journalen min får også et snev av julestemning! I dag har jeg laget en side med stjerner! Dere skal få se hvordan siden har blitt til trinn for trinn. 



Jeg hadde tatt vare på nr-lappene som var på julekalendergavene til minstejenta, med tanke om at de kunne brukes til en art journal side. Jeg limte disse på sammen med noe tissuepaper med stjerner.
Jeg malte litt gult her og der og brukte en stensil og vasket over for å fjerne litt av malingen og lage litt mønster. Deretter fikk hele siden et lite lag med hvit gesso (fordi jeg glemte å starte med det)



Deretter brukte jeg en stjernestensil og laget masse hvite stjerne og orange maling og laget noen sirkler med stensilen. 


Når jeg hadde fått på de lagene jeg ville, så drysset jeg til slutt litt gul og oransje brusho pulver på og sprayet lett over litt vann.  Deretter brukte jeg noen rute, hjerte og stjernestempler som jeg stemplet litt her og der. 




Så tegnet jeg klippet ut noen stjerne på frihånd som jeg brukte som maske.
Og så var det bare å sette i gang med å få tykt nok lag med mørkeblå maling. Jeg brukte litt ulike blåfarger og mikset dem litt. 


Før jeg tok frem stjernemaskene så dabbet jeg litt gullmaling rundt stjernene og splætta masse hvitt og gull med poscatusjene. 



Så var det å ta av stjernemaskene.


Siste finishen ble gjort med å markere kantene på stjernene med oljepasteller. Jeg brukte det denne gangen, men det hadde fungert vel så fint med Distress Crayons. 

Helt til slutt så brukte jeg noen juleord og limte her og der.






Tissue paper fra Dina Wakeley

1 kommentar:

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com