onsdag 1. januar 2020

GODT NYTTÅR!

Vi ønsker dere alle et riktig godt nytt år! 

Takk for at dere har fulgt med oss her i bloggen i 2019! Vi håper at vi kan inspirere dere til at 2020 blir et kreativt år!  Kanskje friste dere til å bevege dere utenfor komfortsonen og prøve nye teknikker. 

I desember var jeg med på Kasia's Advent Calendar hos Everything Art. Det ble en utfordring hvor man skulle sette av bare noen få minutter til litt art journaling hver dag. Og når man ikke har tid eller skal bruke så mye tid, så ble det også en utfordring å gjøre det enkelt og kanskje ikke bli så fornøyd med resultatet. Men jeg pressa meg litt til å bruke ting jeg ikke har brukt så mye før, bl.a oljepasteller, og tørrpasteller.  

I 2020 har jeg lyst til å fortsette med mer art journaling. Legge til rette for at det er enkelt å bare drodle, male noen små sider som nødvendigvis ikke tar flere timer, men bare noen få minutter. Og ikke minst gir muligheten for å utfordre seg selv med å prøve ut nye teknikker uten å tenke at det skal bli så perfekt.

En liten junk journal krever ikke så mye å lage. Jeg fant frem diverse papirer. Noen blanke tags i ulike størrelser, akvarellpapir, noen ulike papirposer, bokpapir og notepapir.


Jeg brettet alle arkene og posene i to og satt dem sammen i den rekkefølgen jeg ønsket. Som "ytterperm" rundt boka brukte jeg en ekstra stor tag som var litt stiv. 



For å sette boka sammen, tok jeg elstastisk strikk. Knyta den sammen midt i boka slik at det bare er å dra sidene ut undervis om det skulle bli behov for det. 



Ved knuten i ryggen festet jeg en knapp, og i enden av strikkene laget jeg en knute slik at jeg kan dra den rundt boka for å holde den sammen.  


Deretter fikk noen av de første sidene en liten behandling med clear gesso, slik at det er noen sider som er klare til å males eller drodles på. 

Når boka er ferdig så kan moroa begynne! 

Yttersiden av boka har fått gelliprint og jeg har brukt noen fantastisk flotte tissuepapir fra 
Dina Wackley.



Første siden ble et resultat av malingsrester. Og det er det som er så genialt med en sånn junkjournal. Maling trenger ikke gå til spille. Har du noe rester fra et annet prosjekt, så er det bare å finne frem junk-journalen og kline ut malingsrestene på en side. For man trenger ikke å ha noe mål og mening med hver enkelt side. Bare lek dere og gjør det som faller dere inn uten å tenke så altfor mye. Jeg kan skrive under på at det er en utfordring. Jeg synes det har vært veldig vanskelig å sette seg ned og lage noe uten å ha en klar formening om hvordan resultatet skulle bli. Husk at dette skal være mest for dere selv og ikke noe perfekt som må vises frem på Instagram eller andre sosiale medier!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com