mandag 5. januar 2015

Washi-tape


I dag vil jeg dele noen ideer og inspirasjon for bruk av WASHITAPE!
Dette er et utrolig anvennelig produkt. Og det kan brukes til så mye mer enn scrapping. Jeg vil holde meg innafor scrappingen denne gangen.

1. Papirsugerør får ny design

Disse papirsugerørene kommer ofte i store pakker med en og samme farge og mønster.
Jeg har ikke gått amok ved innkjøp av disse så jeg sitter med noen lilla og turkise. Så fikk jeg ideen at jeg kunne bruke washitapen, og gi dem en helt ny look. Nå kunne jeg få sugerør som passet perfekt.
Noen tape er så smale at det gikk fint å surre tapen rundt og rundt uten for mye "bulker". De bredeste klippet jeg av og surra bare en gang rundt, da kom også mønsteret på tapen bedre frem.



I et franskt scrappeblad jeg kjøpte i høst, fant jeg denne supre ideen til å lage bursdagslys av sugerørene. Det er artige detaljer på et ellers så enkelt kort!


2. Vimpler

På bursdagskortet nedenfor har jeg laget et lite posekort med vimpler av washitape.
Tapen er tapet dobbelt rundt en hyssing, for så å klippe vimplene til. Vimpelrekken kan du lage så lang som du bare vil på denne måten!


Bak PL-kortet har jeg også tapet noen striper med tape.
Taggen inni har også fått noen tapestriper.



3. Hjerter



Jeg laget et hjertemønster som jeg tegnet på en pappbit. Jeg snudde arket med hjertene og brukte forskjellige tape som jeg satt tett sammen.


Deretter klippet jeg ut hjertene etter mønsteret på baksiden og brukte dem på et kort.


4. Dekor på en PL-side

På denne PL-siden har jeg brukt tape til en del av dekoren på siden.
Jeg har brukt to forskjellige i samme fargenyanser.





Til slutt vil jeg ta med et lite oppbevaringstips. Tapen min har vært oppbevart på mange måter. Inntil nå har dem hengt på noen lange skruer som jeg hadde skrudd inn i en treplate. Men man får jo stadig flere taperuller, og plata ble full. Så nå fikk jeg plutselig en ny idè. Jeg hadde en tom skuff i den lille trekomoden fra IKEA. Her puttet jeg tapen oppi, men de rulla for mye rundt, så jeg fant frem noen grillspyd og tapet dem nedi skuffen som "stoppere" for tapen. Dette fungerte helt perfekt. Når barna også skal leke seg med tapen, så kan hele skuffen flyttes hvor som helst uten at det nødvendigvis skal bli kaos...





Nettbutikken har et godt utvalg av
flotte washitape HER




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com