mandag 5. mars 2018

Inspirasjon - Art Journal

Tenkte jeg skulle inspirere dere med noe helt annet, men når man hiver seg med på en utfordring og finner gamle spennende ting i skapet, så blir det ikke helt som tenkt og man sitter plutselig og lager helt andre ting. Da er det godt man har liggende noen prosjekter som ikke er publisert tidligere.
Derfor blir det litt ulik Art Journal inspirasjon.


Bakgrunnen på denne siden er gelliprint jeg har revet i remser og limt sammen som en collage. Deretter har jeg klippet ut noen sirkler av gamle boksider. Deretter drodlet med Posca-tusjer. På denne siden er det ingen stempler.


I årets ArtJournal bok så vil det være en god blanding av sider som den aller første, men så har jeg også sider hvor jeg kombinerer ArtJournal med bilder og minner.
Det øverste bildet har jeg overført to bilder oppå hverandre. Først ble trærne skrevet ut stort, nesten hele A4 siden og overført på den blå siden som er en gelliprint.  Når dette var skikkelig tørt, printet jeg et bilde til og overførte det også på samme måten. Det fungerte kjempe bra.
Hvis du vil se hvordan det gjøres kan du se en en film HER med Birgit Koopsen.
Bildet som printes må printes på en laserprinter og på et helt vanlig kopiark.


I Dina Wakleys sin Art Journal bok så er det ulike sider. Noe er akvarellpapir, og enkelte sider er sider av strie. På denne siden har jeg klippet ut en firkant av stria og limt den sammen med den neste siden slik at jeg fikk en papirside å overføre bildet på. Deretter har jeg stemplet med ulike stempler på ark og tissuepaper som har blitt trykket på Gelliplate.  Til slutt har jeg stemplet rett på siden med stempelet "Det ble en jente" og drodla litt rundt.


Breyer



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com