lørdag 5. januar 2019

Inspirasjon

Jeg tok bilder av dagens bidrag i dagslys, men skulle bare ta en liten utfordring før jeg skulle gjøre ferdig dagens blogginnlegg. Den utfordringen snudde mitt blogginnlegg på hodet. Jeg skal komme med årets første inspirasjon, og jeg fant ut at jeg kan jo ikke la være å fortelle hva som inspirerer meg og dele det med dere! 


UTFORDRINGER er nok en av de tingene som inspirerer meg aller mest. Og det var her det hele staret i dagmorges. På instagram var det lagt ut en nye utfordring i går, og jeg bestemte meg med en gang for å bli med. For det første så digger jeg alt det den flinke dama lager og hun er en kjempestor inspirasjon! Og i tillegg så var første utfordringen FINGERMALING. Love it! Kunne ikke la vær. 
Ikke nok med det, men hun kommer ut med en ny utfordring HVER fredag i hele 2019.

Dette er jo så gøy så kan ikke la være å dele med dere, om dere ikke har oppdaget denne utfordringen allerede. Den fantastiske dama bak den artige utfordringen er Åshild Halvorsen  - Kreativt uttrykk
Utfordringen finner du på Instagram her


I skapene mine har jeg mye rart som jeg tenker at det skal jeg bruke en dag. I dag fant jeg frem noen mdf-plater som jeg har fått av en møbelsnekker som kuttet opp restene sine og ga til meg. Jeg fant frem en og tenkte det var et godt utgangspunkt for årets utfordringer. Kommer i hvert fall ganske godt ut i året med de jeg har. 


Som dere vet er jeg veldig glad i Gelliplaten min. Jeg startet med å bruke fingrene og spre maling på den for en gangs skyld. Og så gjorde jeg et trykk direkte på plata. 




Dette er trykket som ble av fingermalingen på Gelliplaten. Men jeg måtte jo ha på mer maling og du aner ikke hvor mange ulike utrrykk dette fikk underveis. Alt dere ser her er nok skjult av flere lag med maling.

Jeg malte videre med fingrene


Inspirert av Åshild måtte jeg lage litt liv i bakgrunnen også, så jeg brukte en skrue og drodla litt rundt ved å skrape av det øverste halvtørre laget med maling. 



Slik ble resultatet da jeg bare hadde brukt fingrene for å male bildet. 


Men jeg klarte ikke å stoppe her. Det er jo ikke et eneste prosjekt som kommer unna poscatusjene mine og litt splætter, er det vel?







Slik ble det endelige resultatet! Helt til slutt så fikk bildet en liten teksttag.

Har du lyst til å fortelle hva som inspirerer deg, så ville vi bli glad for om du fortalte det til oss i kommentarfeltet! Og så utfordrer jeg dere til å få litt maling på fingrene i løpet av den neste uka og følge med på #52withfriends 

Scrappegarasjen har et godt utvalg for å kunne leke seg med maling. Mye av det finner du under:


Jeg har brukt bl.a. maling dra DecoArt

Hvis dere lurer på hva jeg egentlig skulle blogge om i dag. Så får dere følge med så kommer det nok i løpet av uka!
HA ET RIKTIG GODT KREATIVT NYTT ÅR!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com