lørdag 28. mars 2020

Ansikt


Det er ikke så lenge siden jeg tenkte og sa til meg selv at jeg kommer aldri til å tegne ansikter. Men jeg ombestemte meg plutselig når jeg ble fasinert over ansiktene Dina Wakley laget. Dermed var det i gang og jeg har sett noen videoer på YouTube.



Forrige kvelden så hadde Dina Wakley direktesending på Facebook hvor hun også tegnet ansikter. Dere kan se den HER

Det ble diverse tegninger ut av dette. Det er gøy å bare sitte og drodle kjapt uten og tenke så mye. Nedenfor ser dere noen av de sidene jeg lekte meg med i junkjournalen min underveis. I denne tegneprosessen så har jeg faktisk tatt noen selfie for å se detaljer rundt øyne og munn og sånn, og ikke minst hvor skyggene legger seg, og tegnet etter det. Noe som faktisk var veldig nyttig. Men her er det jo bare å leke seg og prøve og prøve!



Toni Burt er en annen som har inspirert meg. Hun lager utrolig mye flott. HER lærer hun også bort å tegne ansikter. Det har vært en mix av hennes Mix media sider og  Dina Wakley som har vært inspirasjon til den siden jeg har laget nedenfor.

Jeg fikk Birgitt Koopsen sine nye stempler fra Carabelle Studio i posten forrige dagen. Hadde ventet på dem og hev meg over dem så fort de kom ut i nettbutikken :) Og etter og ha sett at Toni Burt brukte blomster, så tenkte jeg at her passer disse stemplene kjempe godt .

Jeg har brukt Scribble Sticks på stemplene og stemplet på akvarellpapir og klippet ut.
Det samme har jeg gjort på sommerfuglstemplene til Art by Marlene.

Jeg har dessverre ikke noe trinn for trinn på denne siden. Men jeg startet med å skissere opp et ansikt med blyant. Tegnet så over med en svart Sharpie tusj. Bakgrunnen i rosa og orange er laget med Scrabble Sticks. (Aller først så brukte jeg noe tissuepaper.) Først fargelagt og så brukt en vannpensel så man får vannfargeeffekten. Fargedetaljene i ansiktet har jeg også brukt vannpensel og Scribble Sticks. 

HER har dere en video med ulike teknikker for bruk av Scribble Sticks. 








Produktliste:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com