fredag 18. desember 2020

18. des - Pakkelapper

Det er en ting man bare MÅ ha til jul. Og det er pakkelapper!! Man kommer nesten ikke utenom. 
Jeg har valgt å lage noen egne med gjenbruk av en pappembalasje. Jeg rev den i mange biter, og så dro jeg av toppen slik at bølgepappen kom frem enkelte steder. 



Til den ene pakkelappen laget jeg mitt eget tissuepapir. Jeg tror dette Tissue papiret som Scrappegarsjen har tatt inn nå er det beste jeg har prøvd. Det er passe tynt slik at det ikke synes når du limer det på underlag med farger og mønster, og det er kjempe lett å rive i alle veier. Arkene er store og fine. Også fine å bruke på Gelliplaten.



Misteltegnen er stemplet på et ark som er trykket på Gelliplaten med Aklohold Ink. 



Stjernen, sirklene og hjerte er malt på akvarellpapir med Scribble sticks. 





Boksiden i bakgrunnen er farget med scribble sticks og pensel. 
Bølgepappen har også fått litt snøglitter-paste på seg. 



Dette juletreet er super enkelt å lage. Klipp ut noen like trekanter av et mønsterpapir du har. Jeg har brukt et gellprint med alkohol ink. Klippet ut en gul stjerne. Tegnet litt rundt kantene før jeg limte det sammen. Fremgangsmåten vil dere finne på Instagram i dag hvor det er laget en liten film.



Ellers har jeg brukt følgende:

Osteklut



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com