fredag 9. oktober 2020

Glassbrikker

 Når man maler stuevegg, så må man sørge for at man har noen elementer ellers i stua som matcher veggen. Jeg hadde kjøpt noen utrolig kjedelige glassbrikker i helt svart. Overflaten på disse var som litt canvasaktig. Så når jeg først hadde malerullen oppe, så fikk disse også et lag med maling. 

Deretter fant jeg frem diverse tissue paper som jeg hadde liggende. Noen var kjøpt med ferdig trykk, og så laget jeg noen selv ved å stemple på noen motiver på blankt tissue paper. Dette limte jeg på brikkene. Deretter brukte jeg en del småstempler for å lage litt mer liv og struktur på platene. Jeg brukte en stensil for å lage litt mer mønster. Da brukte jeg veggfargen igjen og blandet ut med litt hvitt for å få en annen fargenyanse. Da alt var limt og stemplet fikk alle brikkene svarte kanter og noen splætter med gullspray. Og så var jeg vel i grunn ikke helt fornøyd, så jeg fant frem blokka med herlige tekststriper fra ArtbyMarlene. Helt, helt til slutt fikk alle et lag med collage medium til slutt slik at de tåler litt dråpesøl. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com