mandag 7. september 2020

Det startet med en gammel ordbok

 Denne art journal siden startet med en gammel engelsk ordbok som havnet i kastehaugen under flyttinga. Jeg så fort at den kunne jo brukes til helt andre ting! Man får aldri nok av boksider som kan rives i. 

For øyeblikket så har jeg bare tilgang til en liten hjemmelaget art journal bok med sider av akvarellpapir som er bundet sammen med Bind it all. 

Først rev jeg opp noen biter med bokark. Jeg fant også noe tissuepaper som var stemplet med noen sirkelstempler som jeg har laget selv. Når jeg limer på alle bitene så bruker jeg Multi Medium Matte


         

Deretter skisserte jeg opp et ansikt. Brukte Scribble sticks og vannpensel som vannfarger og farget ansiktet med gult, orange og rosa. 



Deretter så brukte jeg fingeren til å lysne bakgrunnen med litt hvit maling.
(Det var før jeg fikk ideen og lime på mer tissue paper) 


Jeg hadde liggende noen tissuepapir rester som var sprayet med gloss spray, som jeg rev opp og limte rundt ansiktet. Noe av det tissue papiret som er brukt er fra Dina Wakley og hvitt mønster på seg. 



Med fingrene så malte jeg på litt hår, og så fant jeg en punchenellabit som jeg har brukt som stensil og laget noen turkise sirkler her og der.


Deretter har jeg brukt en Stabilo All blyant og tegnet opp ansiktet på nytt. Denne kan man tegne på alle mulige materialer, og den reagerer med vann. Derfor har jeg enkelte steder tegnet over med vannpenselen. 


Jeg brukte en stjernestensil og lagde noen stjerner i ansiktet. deretter brukte jeg Scribble Sticksen igjen til å lage de rosa splættene. 



Det siste jeg gjorde var å drodle litt med en hvit posca tusj rundt de turkise sirklene, stjernene og lagde noen scriblete ord i bakgrunnen. Jeg fant en passende klistremerke tekst og limte på, og skissa rundt med litt hvit posca. 


Dette er brukt:
Vannpensel



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com